Om nystarter.

Den 23 oktober 2016 skrev jag det första inlägget på denna blogg. Jag trodde då att jag skulle fortsätta. Men mer än några inlägg blev det inte. Jag har så otroligt många känslor och tankar inom mig att jag tror att jag skulle må bra av att skriva ner dem, få dem. Det spelar ingen större roll om någon vill läsa. Därför tänker jag nu (på natten den 1:e januari 2018) att jag i år ska försöka använda denna blogg. Detta är ett av mina nyårslöften. 
 
Ett annat löfte är att försöka gå och lägga mig vid 22-tiden på i alla fall vardagarna. Det kanske kommer att bli lättare att följa. 
 
Ett tredje löfte är att sätta mig själv först. Varför ska jag ha människor i mitt liv som inte får mig att må bra? 
 
Ett fjärde är att ta tag i det här med migränen och verkligen söka läkarvård för det. 
 
Ett femte är att ta tag i hälsan överlag. Jag behöver hitta en träningsform som fungerar. 
 
Ett sjätte är att ge bulletjournaling en ny chans. Jag tror jag kan må bra av att strukturera upp. 
 
Ett sjunde är att öva på och lära mig säga nej. 
 
 
2017 var inte ett dålgit år, det bar på många lärdomar, och många insikter. Men det bar främst på otroligt mycket lycka. Av 2018 önskar jag mer sådant. Mer lycka, mer nu, mer känna glädje och mer eget fokus på mig själv. 
 
//Over and out, en trött migränbakis Emmy. 
2018.01.01

Kommentera här: